• Phoenix C1 – Vitesse C1 11-3

Na het pedagogische uitstapje naar aanleiding van de wedstrijd tegen ALO vandaag weer gewoon weer even over korfbal (en andere relevante zaken). Vorige week had de C1 geen wedstrijd. Lekker even een vrije zaterdag zonder stress en prestatiedrang! Ja, dus niet, in de loop van de week kwamen de verzoeken tot bijstand binnen en zaterdag waren alle 9 spelers ingedeeld voor een reservebeurt of meespelen. Fijn dat het team zo bij kan dragen! Leuk ook dat er enthousiaste reacties binnen komen na invalbeurten, spelers die vertellen dat het leuk was en dat ze lekker hebben gespeeld maar ook coaches die even bedanken voor de inzet en weer een optie nemen voor de volgende wedstrijd!  De spelers doen het graag!

Dan de wedstrijd vandaag. Wij en het andere vlaggenschip moesten beide tegen Vitesse! Helaas zat er een ruime tijd tussen, met elkaar oplopen voor beide wedstrijden en samen inschieten zat er dus niet in! Gemiste kans!  Ook voor de coaches van de tegenpartij jammer, die spelen in het 2e en mochten reserve staan tegen Phoenix. Ze waren er even, gingen vlot weer weg voor de eigen wedstrijd en kwamen toen weer terug!

De wedstrijd werd door ons vanuit enige onwetendheid gestart, we kennen Vitesse niet, aan eerdere  uitslagen te zien een makkelijk scorende ploeg die steeds net naast de winst grijpt.  Dit betekent voor ons dus direct aan de bak, 100% inzet vanaf het begin en ons handelsmerk, strak verdedigen gelijk inzetten!  Onze ploeg  liet zich inderdaad direct van zijn betere kant zien. Weer degelijk korfbal met veel balbezit en weinig ruimte voor Vitesse! Verschillende onderscheppingen bij het uitverdedigen en steeds maar weer dicht op de tegenstander verdedigen maakte voor Phoenix een mooie 1e helft. Moe maar voldaan verdwenen wij in de kleedkamer met een ruime voorsprong!  Belangrijk aandachtspunt voor de 2e helft, blijven korfballen, doorgaan met scoren en geen herhaling van ALO!

De 2e helft was van dat alles in de beginperiode geen sprake, het werd geen herhaling van ALO, wij bleven de bovenliggende partij, het werd echter ook geen voortzetten van de 1e helft. We wilde te graag, te snel en waren wel erg gefocust op mooie acties en creatieve inzet!  Zodra je dat soort dingen wil lukt het niet. Gelukkig hebben we wel een degelijke basis met vaste systemen. Dat werd dus weer opgepakt en de 2e helft van de 2e helft was het weer degelijk en gingen we weer scoren.  Vanuit de vaste systemen werd het toen toch weer goed korfbal en kwamen de mooie acties tevoorschijn.  Belangrijke les dus weer, eerst goed dan snel en dan mooi!

De wedstrijd werd in die trend  uitgespeeld en met een duidelijke 11 – 3 haalde wij ons doel en Vitesse het laagste aantal doelpunten in 1 van hun wedstrijden dit seizoen.  Nu maar hopen dat het andere vlaggenschip ook de wedstrijd kan beheersen en er helemaal geen punten mee gaan naar Barendrecht!

De C1 gaat zich na deze wedstrijd voorbereiden op het SKF toernooi in Veenendaal! We mogen daar op donderdag 29 december tegen een aantal C1 teams uit  de hoofdklasse gaan spelen! Na de officiële vaststelling dat we het hooggeplaatste breedte korfbalteam in de C klasse zijn een grote en ambitieuze stap! Eerdere oefenwedstrijden tegen 1e klasse teams zijn goed bevallen. Nu dus de volgende stap.

Mochten er mensen mee willen reizen, onze 1e wedstrijd is om 10.05 tegen SKF C1 in de SKF hal te Veenendaal!