• Phoenix C1 – Twist C1.

Na de succesvolle oefencampagne vandaag de start van het zaalseizoen. Direct een tegenstander met een geschiedenis. De C1 van mijn oude vereniging Twist, een gezellige en degelijke vereniging uit het mooie Vlaardingen!  Dit team heeft het op het veld  niet slecht gedaan met 6 gewonnen wedstrijden en een doelsaldo van + 50. Op papier iets beter dan onze C1 die bij 6 gewonnen wedstrijden een doelsaldo van + 39 had!

Op de tribune verzamelt zich het publiek, ouders, opa’s oma’s en andere familieleden die graag een mooie wedstrijd willen zien! We gaan dus scherp en gefocust het veld in, alle blessures zijn opgelost en we zijn compleet. De 1e aanval start voortvarend en vol goede moed maar is de bal alweer kwijt zonder een schot! Is dit een voorbode voor de hele wedstrijd of zijn we toch niet scherp genoeg!  Om dit recht te zetten wordt er goed uitverdedigd!  Fouten maken (niet schieten in de aanval) mag en gebeurt ook, daarna zet het hele vak zich in om het goed te maken! Wat de 25 minuten daarna gebeurt is niet geheel onverwacht maar altijd prettig. De C1 start met scoren en geeft de tegenstander geen ruimte, steeds weer goed op de ballijnen verdedigen maakt Twist wat machteloos in de aanval. Ze blijven zoeken maar worden door onze verdediging steeds onder grote druk gezet waarna wij weer gaan aanvallen!  Er zijn dan momenten dat we echt aan het KORFBALLEN zijn, met hoofdletters want het was mooi, aantrekkelijk, goed en degelijk spel!  Er zijn echter ook momenten dat we wat nonchalant zijn en onnodig balverlies lijden of gewoon vergeten te scoren!  De oe’s en aa’s rollen dan van de tribune. Terwijl de coach aan de kant niet echt vrolijkt kijkt op dergelijke momenten!

Bij een rust stand van 7 – 0  gaan we met een gerust gemoed de kleedkamer in waar het vast even gezellig wordt. Niet teveel want er is nog een 2e helft!  De goed spelende Mika wordt na de rust vervangen door Beau die er zin in heeft!  In de 2e helft maken we iets meer doelpunten, echter nog niet genoeg om het grote krachtverschil duidelijk te maken, we schieten veel, vangen af en schieten maar weer eens, van dichtbij, van veraf, voor de paal, achter de paal,  naast de paal. Maar na 6 keer afvangen (goed gedaan Beau!!) in één aanval zonder doelpunt raken we bal kwijt na het zevende schot en gaat Twist weer aan de slag.   In de tweede helft toch wel 8 mooi doelpunten onder andere van een aantal dames die steeds beter ontdekken dat ze ook mogen schieten. Bij al deze acties natuurlijk weer de enthousiaste reactie op de tribune, natuurlijk het is een teamsport, maar het is best leuk wanner je kind een mooi doelpunt maakt en daar oprecht blij mee is!

Ook  Twist kan natuurlijk ook wat en scoort nog drie maal in de tweede helft!  De eindstand wordt zo 15 – 3. De spelers en de coach zijn tevreden en weten dat we weer op het schot gaan trainen!

Belangrijkste winst vandaag , naast de twee punten en + 12 doelsaldo is het door blijven korfballen van het team en ondertussen een aantal oefeningen vanuit de training in  de praktijk proberen te brengen!  We komen zo dicht in de buurt van het dynamisch korfballen met veel variatie.  We werken nog hard aan de timing, het op elkaar letten en uiteraard het schot!

Op de tribune positieve geluiden en mensen die zich geamuseerd hebben! Komende zaterdag 3 december om 13.00 de oude bekende ALO uit.  Na de succesvolle uitwedstrijd op het veld gaan we ons best doen dit in de zaal ook goed te doen om deze geduchte concurrent vast op achterstand te zetten!  Wij zien u dan graag weer op de tribune voor de nodige steun!